Jak wzmocnić swoją odporność?

O swoją odporność należy dbać nie tylko w okresie jesienno-zimowym. Zdarzają się przeziębienia również wiosną czy latem. Jak więc zadbać o swoją odporność w cieplejsze pory roku?

Przeziębienie latem? Zdarza się!

Podczas ciepłych miesięcy zadbaj o swój układ immunologiczny! W ten okres sami tworzymy warunki, w których może on zostać narażony na gwałtowne zmiany temperatur czy schładzanie górnych dróg oddechowych poprzez spożywanie zimnych lodów i napojów.

Jak więc zadbać o swoją odporność latem?

  • Podstawowe zasady higieny – często myj ręce,
  • Zdrowa dieta – skomponowana na bazie owoców i warzyw oraz odpowiednich suplementów, które skutecznie wzmocnią odporność zarówno u dorosłych jak i u dzieci,
  • Płynne przejścia między miejscami z dużą różnicą temperatur – po wyjściu z wody okrywaj się chustą, dostosuj swój ubiór do warunków, jakie panują na dworze oraz nie ustawiaj klimatyzacji wewnątrz na najniższą z możliwych,
  • Relaks – lato to czas urlopów, dlatego postaw na odpoczynek – obcuj z naturą i zrób detoks od telefonu. Wyjdź na spacer i pamiętaj o odpowiedniej ilości snu. Wycisz stres biorąc relaksującą kąpiel czy próbując medytacji.
  • Korzystaj ze słońca – ale rozsądnie! – krótko, ale często – taka ekspozycja na promienie słoneczne pobudza syntezę witaminy D w organizmie! Pamiętaj tylko o nałożeniu kremu z filtrem oraz o ochronie głowy – w czasie największego słońca szukaj schronienia w cieniu!
  • Aktywność fizyczna – jest to doskonały sposób na zwiększenie swojej odporności. Wybierz taki sport, który sprawi, że Twoje tętno osiągnie wartość 130 uderzeń na minutę.
  • Czosnek – jest on doskonałym sposobem na oczyszczenie organizmu z toksyn i drobnoustrojów chorobotwórczych – zwłaszcza jedzony na surowo! Najsilniej działa świeży czosnek, a jego działanie wzmacnia witamina C. Skutecznie również zapobiega infekcjom układu oddechowego.
  • Zioła:
  • Aloes – zawiera wiele witamin, gdzie niektóre z nich są przeciwutleniaczami. Aloes ma właściwości przeciwzapalne i bakteriobójcze. Utrzymuje równowagę jelitowej flory bakteryjnej. Co więcej, sok z aloesu zawiera polisacharydy, które pobudzają do działania komórki żerne układu odpornościowego, niszczące drobnoustroje.
  • Żeń-szeń – zawarte w nim ginsenozydy pobudzają do działania limfocyty T, które niszczą drobnoustroje chorobotwórcze. Zwiększają także zdolności hemoglobiny do przyłączania tlenu, co wspomaga zaopatrywanie narządów w tlen.
  • Czystek – znajdująca się w nim wysoka zawartość polifenoli, czyli silnych przeciwutleniaczy o właściwościach antyoksydacyjnych – hamują powstawania i rozwój stanów zapalnych w naszym organizmie.

Suplementacja na odporność


Pamiętaj o witaminach – w szczególności o C i D! Większość Polaków cierpi na niedobory drugiej z nich. Kiedy w organizmie jest za mało witaminy D wzrasta ryzyko zachorowań na grypę czy złapanie przeziębienia. Obie te witaminy znajdziesz w suplemencie diety dla kobiet WIMIN Odoporność! Dzięki tym kapsułkom nie tylko wspomożesz swój układ immunologiczny, ale również pomożesz swojemu organizmowi w walce z przeziębieniami.